Number of the records: 1  

Learning by similarity in coordination problems

  1. 1.
    0083599 - NHÚ 2008 RIV CZ eng J - Journal Article
    Steiner, Jakub - Stewart, C.
    Learning by similarity in coordination problems.
    [Učení podle podobnosti v koordinačních hrách.]
    CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 324 (2007), s. 1-40. ISSN 1211-3298
    R&D Projects: GA MŠk LC542
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70850503
    Keywords : similarity * learning * case-based reasoning
    Subject RIV: AH - Economics
    http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp324.pdf

    We study a learning process in which subjects extrapolate from their experience of similar past strategic situations to the current decision problem. When applied to coordination games, this learning process leads to contagion of behavior from problems with extreme payoffs and unique equilibria to very dissimilar problems.

    Studujeme process učení v němž hráči extrapolují svou zkušenost z podobných minulých strategických situací k nynějšímu problému. V případě koordinačních her vede tento proces učení k šíření ustáleného chování z her s extrémními pravidly a nepřímo k selekci rovnovážných stavů i ve velmi rozdílných hrách.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0146782

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Wp324.pdf0479.3 KBPublisher’s postprintopen-access
     
Number of the records: 1