Number of the records: 1  

(Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání

  1. 1.
    0585474 - NHÚ 2025 RIV CZ cze V - Research Report
    Federičová, Miroslava
    (Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání.
    [Pupils’ (dis)interest in the teaching profession: an international comparison.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2024. 25 s. Studie IDEA, 2/2024. ISBN 978-80-7344-709-0
    Grant - others:AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
    Program: StrategieAV
    Institutional support: RVO:67985998
    Keywords : teachers * teaching aspirations * international comparison
    OECD category: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_02_2024_Ucitelske_ambice_0315.pdf

    Mnoho evropských zemí včetně Česka se v současnosti potýká s nedostatkem učitelů, těch kvalitních obzvlášť. Jedním z řešení je podpora učitelských profesních aspirací už u mladých během jejich studia na základní a střední škole. Tato studie empiricky mapuje učitelské aspirace v evropských zemích mezi 15letými žáky na základě dat z mezinárodního šetření PISA.

    Many European countries, including the Czech Republic, currently face a shortage of teachers, especially quality teachers. One possible solution to this would be to support aspiring teachers at a younger age, during their studies at primary and secondary school. This study provides an empirical overview of teaching aspirations among 15-year-old school pupils in European countries based on data from the international PISA survey.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0353164

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.