Number of the records: 1  

Etika v pediatrii a neonatologii

  1. 1.
    0583288 - FLÚ 2024 RIV CZ cze M - Monography Chapter
    Steinlauf, Barbora
    Pořizování zvukového a obrazového záznamu bez souhlasu zdravotnického pracovníka.
    [Taking audio and visual recordings without the consent of a health care professional.]
    Etika v pediatrii a neonatologii. Praha: Grada Publishing, 2023 - (Chvílová Weberová, M.; Matějek, J.; Steinlauf, B.), s. 430-432. ISBN 978-80-271-3263-8
    Institutional support: RVO:67985955
    Keywords : paeditrics * neonatology * ethics * law * audio and visual recordings * consent of the recorded professional * decisions of Supreme and Constitutional Court
    OECD category: Law
    https://www.grada.cz/etika-v-pediatrii-a-neonatologii-12503/

    Kapitola Pořizování zvukového a obrazového záznamu bez souhlasu zdravotnického pracovníka se zabývá právní regulací situace, kdy si rodiče pořizují zvukový nebo obrazový záznam rozhovoru nebo poskytování zdravotní péče bez souhlasu a bez vědomí nahrávaného zdravotnického pracovníka. Stávající právní úprava i rozhodovací praxe soudů takový postup aprobuje v situaci, kdy se jedná o pořízení záznamu projevu nikoliv osobní povahy a v případě, kdy je záznam pořizován pro ochranu práv nebo právem chráněných zájmů dítěte nebo jeho rodičů.

    The chapter Making audio and visual recordings without the consent of a health care professional deals with the legal regulation of situations where parents make an audio or visual recording of a conversation or the provision of health care without the consent and without the knowledge of the health care professional. The existing legislation and the courts’ decision-making practice approve such a procedure in the situation when the recording of speech of a non-personal nature is made and in the case when the recording is made to protect the rights or legally protected interests of the child or his/her parents.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0351377

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.