Number of the records: 1  

Turbínová mříž

  1. 1.
    0581642 - ÚT 2024 RIV CZ cze L - Prototype, f. module
    Fiala, Petr - Luxa, Martin - Vácha, P. - Fürst, J. - Rytych, Pavel - Klimko, M. - Synáč, J.
    Turbínová mříž.
    [Turbine Cascade.]
    Internal code: INV23-055 ; 2023
    Technical parameters: kuželový řez oběžného lopatkování, subsonická výstupní rychlost
    Economic parameters: zvýšení účinnosti přeměny energie v plynových turbínách, zvýšení životnosti strojů a bezpečnosti jaderných zařízení
    R&D Projects: GA TA ČR(CZ) TK03030121
    Institutional support: RVO:61388998
    Keywords : turbine cascade * turbine under off-design condition * transonic flow
    OECD category: Applied mechanics

    Turbínová profilová prismatická mříž je modelem kuželového řezu pro oběžnou řadu posledního stupně nízkotlakového dílu axiální plynové turbíny. Kuželový řez je veden po proudnici, která je površkou zvoleného kuželu proudnic v úzké oblasti proudění. Jedná se výrazně nenávrhový stav proudění posledního stupně.
    Model bude sloužit jako vzorová turbínová axiální mříž pro výrazně nenávrhové stavy proudění v posledním stupni nízkotlakového dílu. Využije se pro stanovení parametrů proudového pole a aerodynamického zatížení a pro srovnání s případy turbínových mříží podobných geometrií. Podrobnosti o konstrukci a naměřených datech jsou obsaženy ve výzkumné zprávě Ústavu termomechaniky AVČR č. Z1660/23.

    The turbine profile prismatic cascade is a model reppesenting the section imitating the conical stream line in the last rotor row of a gas trubine. The flow parameters lies in the field of considerable of off-design conditions. The model is intended as a typical cascade for considerable off-design condition of flow in last stage of low pressure cyllinder in gas turbines. More detailed description is available in the Reserch report of Instiute of Thermomechanics of Teh Czech Academy of Sciences No: Z1660/23.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0350452

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.