Number of the records: 1  

Platy učitelů v roce 2022 a výhled: cesta z propasti a zase zpět

  1. 1.
    0578003 - NHÚ 2024 RIV CZ cze V - Research Report
    Münich, Daniel - Smolka, Vladimír
    Platy učitelů v roce 2022 a výhled: cesta z propasti a zase zpět.
    [Teacher salaries in 2022 and beyond: out of the abyss and back again.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2023. 28 s. Studie IDEA, 12/2023. ISBN 978-80-7344- 692-5
    Grant - others:AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
    Program: StrategieAV
    Institutional support: RVO:67985998
    Keywords : teachers’ salaries * Czech Republic
    OECD category: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_12_2023_Platy_ucitelu.pdf

    Výše relativních učitelských platů spoluurčuje atraktivitu učitelské profese a zajišťuje dostatečný zájem o profesi. Výběrovost profese, jak na straně vysokoškolské přípravy, tak během kariéry, spoluurčuje kvalitu vzdělávání. Tyto procesy se realizují dlouhodobě průběžnými příchody a odchody do a z profese a dalším vzděláváním. Proto lze dopady učitelských platů na zájem o profesi, kvalitu práce učitelů a vzdělávací výsledky země vysledovat až s dlouhodobým odstupem.

    The relative amounts of teachers‘ salaries helps to define the attractiveness of entering the teaching profession and can be a component in ensuring sufficient interest in the profession. Selectivity into teaching, both at entry and throughout the career, determines the quality of education. These processes are realised in the long term through continuous entries and exits from teaching, and ongoing training during the career. Therefore, the effects of teacher salaries on interest in entering the profession, the quality of teachers' work, and ultimately a country's educational outcomes can only be tracked over the long term.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0347059

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.