Number of the records: 1  

Měření fotokatalytické účinnosti nátěru fn nano®2 na modelu ulice Legerova

  1. 1.
    0565313 - ÚT 2023 CZ cze V - Research Report
    Nosek, Štěpán
    Měření fotokatalytické účinnosti nátěru fn nano®2 na modelu ulice Legerova.
    [Measurement of photocatalytic efficiency of FN NANO®2 coating on Legerova street model.]
    Praha: Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., 2022. 16 s. Z-1642/22.
    Institutional support: RVO:61388998
    Keywords : photocatalysis * NOx * TiO2 * street canyon * air purification * urban air pollution
    OECD category: Meteorology and atmospheric sciences

    Metodou fyzikálního modelování byl v aerodynamickém tunelu ÚT AV ČR v Novém Kníně úspěšně uskutečněn experiment simulující odbourávání zdraví nebezpečného polutantu (NOX) fotokatalýzou na povrchu ošetřeném aktivním nátěrem FN NANO®2 uvnitř modelu městského uličního kaňonu. Za kontrolovaných podmínek (stejný směr a střední rychlost nabíhajícího větru, neutrální stratifikace atmosféry) byl simulován případ znečištění modelu ulice Legerova nabíhající mezní vrstvou. Nabíhající mezní vrstva byla znečištěna koncentracemi NOX (tedy směsí NO a NO2) z automobilu.
    Experiment prokázal vyšší účinnost odbourávání NO (až 15 %) než NOX (max. 12 %), přičemž byla prokázána závislost účinnosti odbourávání na studované pozici. Nejnižší účinnosti bylo dosaženo v ulicích orientovaných paralelně s nabíhající mezní vrstvou. Tyto ulice jsou nicméně přirozeně lépe větrány.


    An experiment was conducted to test the effectiveness of the FN NANO®2 coating in removing a pollutant (NOX) by photocatalysis on a surface in a model of a real urban street canyon. The experiment was conducted in a wind tunnel under controlled conditions and simulated the case of pollution of a Legerova street model by an upwind boundary layer polluted by NOX concentrations from a car. The results showed that the coating has a higher degradation efficiency for NO (up to 15%) than for NOX (max. 12%), with the efficiency depending on the investigated position. The lowest efficiency was achieved in streets aligned parallel to the upwind boundary layer, which are naturally better ventilated.
    Permanent Link: https://hdl.handle.net/11104/0337694

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.