Number of the records: 1
Kopie, rozmnoženiny, odlitky, tisky
- 1.0554626 - ÚDU 2023 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
Buddeus, Hana
Kopie, rozmnoženiny, odlitky, tisky.
[Copies, Reproductions, Casts, Prints.]
Infrastruktury (dějin) umění. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2022 - (Bartlová, A.; Buddeus, H.), s. 122-125. ISBN 978-80-7561-392-9.
[VII. sjezd historiků a historiček umění. Infrastruktury (dějin) umění. Ústí nad Labem (CZ), 23.09.2021-25.09.2021]
Institutional support: RVO:68378033
Keywords : fine art reproduction * photography
OECD category: Arts, Art history
Pandemie Covid-19 nás znovu upozornila na důležitost promýšlet v rámci dějin umění různé aspekty vzdáleného přístupu k originálům či diváctví „z druhé ruky“. Díky grafickým tiskům, zmenšeninám či rozmnoženinám soch, nejrůznějším upomínkovým předmětům a zejména fotografickým reprodukcím otištěným v časopisech, kalendářích, knihách či na plakátech nebo zavěšeným v online prostředí se umění dostává do oběhu, opouští elitní prostředí sbírek a získává nový kontext. Jak lze v rámci dějin umění uvažovat o reprodukcích nejrůznější materiální podoby, různých kvalit a užití?
The Covid-19 pandemic has once again drawn our attention to the importance of thinking through various aspects of remote access to originals or second-hand spectatorship within art history. Thanks to graphic prints, reduced or reproduced sculptures, various souvenirs and especially photographic reproductions printed in magazines, calendars, books, posters or hung online, art is circulating, leaving the elite environment of collections and gaining a new context. How can reproductions of various material forms, qualities and uses be considered within art history?
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0329321
File Download Size Commentary Version Access WEB_Brozura_200x27_VII_Sjezd.pdf 0 4.1 MB Other open-access
Number of the records: 1