Number of the records: 1
Výluka prezenční výuky během pandemie covid-19: odhad neviditelných ekonomických ztrát
- 1.0543347 - NHÚ 2022 RIV CZ cze V - Research Report
Jann, Ole - Münich, Daniel - Zapletalová, Lucie
Výluka prezenční výuky během pandemie covid-19: odhad neviditelných ekonomických ztrát.
[The gap of in-person teaching during the Covid-19 pandemic: estimation of invisible economic losses.]
Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2021. 24 s. Studie IDEA, 2/2021. ISBN 978-80-7344-571-3
Grant - others:AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
Program: StrategieAV
Institutional support: RVO:67985998
Keywords : Covid-19 pandemic * school closures * future earnings
OECD category: Applied Economics, Econometrics
https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_2_2021_Vyluka_prezencni_vyuky/files/extfile/IDEA_Studie_2_2021_Vyluka_prezencni_vyuky.pdf
Studie dopadů dávnějších školních výluk, školních absencí a již i několik zahraničních dopadových studií z období pandemie covid-19 ukazují, že výluka prezenční výuky způsobená pandemií bude mít i v Česku výrazné negativní dopady na vzdělávací výsledky žáků a zvýšení vzdělanostních nerovností. Snížená úroveň vzdělání se velmi pravděpodobně promítne i do budoucích výdělků současných žáků a studentů, a to po dlouhé dekády jejich produktivního života.
Studies of the impact of school closures and school absences as well as impact studies already carried out abroad into the Covid-19 pandemic period all show, that the gap in in-person teaching caused by the pandemic will have a substantial negative impact on pupils' educational outcomes and will increase educational inequalities. The loss of learning will very likely lower the future earnings of current pupils and students for decades of their productive life.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0320567
File Download Size Commentary Version Access IDEA_Studie_02_2021.pdf 4 781 KB Publisher’s postprint open-access
Number of the records: 1