Number of the records: 1
Diskurzivní bublina jako nástroj marketingové propagace marxismu. Vysvětlivky ke studii Romana Kandy „Strukturalisté dělají marxismus“
- 1.0523090 - ÚČL 2021 RIV CZ cze J - Journal Article
Janoušek, Pavel
Diskurzivní bublina jako nástroj marketingové propagace marxismu. Vysvětlivky ke studii Romana Kandy „Strukturalisté dělají marxismus“.
[A discursive bubble as a marketing tool for promoting Marxism. Explanatory notes on Roman Kanda’s study „Structuralists do Marxism“.]
Česká literatura. Roč. 68, č. 1 (2020), s. 75-82. ISSN 0009-0468. E-ISSN 2571-094X
Institutional support: RVO:68378068
Keywords : Jan Mukařovský * Felix Vodička * structuralism * marxism * polemics
OECD category: Specific literatures
Method of publishing: Open access
https://kramerius.lib.cas.cz/view/uuid:2ef734e4-c28c-4046-8dbf-7d8a65edbafb?article=uuid:b75cd378-ec64-4bbc-9d94-c49dcaecafcd
Polemická stať Pavla Janouška ke studii Romana Kandy „Strukturalisté dělají marxismus“ (Česká literatura 2019/5), která se zabývá strukturalismem a marxismem v díle Jana Mukařovského a Felixe Vodičky.
Polemic paper by Pavel Janoušek with the study of Roman Kanda „Strukturalisté dělají marxismus“
(Česká literatura - Czech Literature journal 2019/5) which deal with ctructuralism and marxism in the work of Jan Mukařovský and Felix Vodička.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0307493
File Download Size Commentary Version Access ČL_2020_1-75-82.pdf 1 78.8 KB Publisher’s postprint open-access
Number of the records: 1