Number of the records: 1  

Čtení jako radost a dobrodružství. Jiřímu Trávníčkovi k šedesátinám

  1. 1.
    0522940 - ÚČL 2021 CZ cze M - Monography Chapter
    Sládek, Ondřej
    Příběhy ve škole.
    [Narratives at school.]
    Čtení jako radost a dobrodružství. Jiřímu Trávníčkovi k šedesátinám. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., 2020 - (Fránek, M.; Merenus, A.; Sládek, O.; Svobodová, B.), s. 105-113. ISBN 978-80-88069-98-0
    Institutional support: RVO:68378068
    Keywords : pedagogy * school * narratives * narration * narrative communication * narrative identity
    OECD category: Specific languages
    http://www.ucl.cas.cz/edicee/images/data/sborniky/Jubilejni/Travnicek/Sl%C3%A1dek.pdf

    Studie se zbývá rolí příběhů v rámci výuky ve školách; výchozím bodem úvah je aplikace klasického modelu literární komunikace na vztahy mezi pedagogem, studentem a vyučovanou látkou. Na základě tirády „pedagog – vyučovaná látka – student“ se autor studie věnuje jednotlivým aplikacím příběhů, respektive tomu, jak pedagog a student pracují s příběhy a jak jsou příběhy představovány ve vyučované látce.

    The paper focuses on the role of narratives in education by applying the classical model of literary communication to the relationships between the educator, the student, and the curriculum. On the base of „the educator – the curriculum – the student“ triad, the author of the paper, discusses the use of narratives in presenting the curriculum by the educator and by the student.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0307346

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.