Number of the records: 1  

Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem

  1. 1.
    0503236 - NHU-C 2019 RIV CZ cze J - Journal Article
    Hanousek, Jan - Jurajda, Štěpán
    Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem.
    [Corporate names and performance.]
    Politická ekonomie. Roč. 66, č. 6 (2018), s. 671-688. ISSN 0032-3233. E-ISSN 0032-3233
    R&D Projects: GA ČR GA18-18509S
    Institutional support: Progres-Q24
    Keywords : brand name * onomastics * order effects
    OECD category: Applied Economics, Econometrics
    Impact factor: 0.341, year: 2018

    Poskytujeme první detailní analýzu vlivu abecedního pořadí na výkonnost firem, založenou na datech shromážděných za téměř dvě desetiletí a pokrývající tři hlavní skupiny evropských jazyků. Také měříme vliv použití anglických slov v názvech společností v neanglicky mluvících zemích, vliv názvů, které obsahují „národní“ (vlastenecké) slovo a vliv jednoduchých jazykových charakteristik, které byly dříve zkoumané v literatuře týkající se marketingu názvů značek. Zjišťujeme, že abecední pořadí má vliv na různé indikátory výkonnosti firmy v několika evropských zemích, zejména v odvětvích s přímou vazbou na zákazníky. Vliv abecedního pořadí odráží neefektivity trhu, je nejsilnější v zemích mluvících románskými a slovanskými jazyky a méně významný v germánsky mluvících zemích. „Národní“ slova se pojí s výrazně vyšším růstem tržeb např. v Polsku, Francii a Norsku. V naší další práci se hodláme zaměřit na prohloubení analýzy prezentované v tomto článku. Chceme studovat zejména případy, ve kterých pozorujeme vliv abecedního pořadí, a prozkoumat mechanismy, kterými mohou názvy firem ovlivňovat svou ekonomickou výkonnost. Je možné například pomocí abecedního pořadí predikovat počet výsledků vyhledávání názvu firmy pomocí Googlu? Také plánujeme provést analýzy pro jednotlivá odvětví a propojit je s problematikou vyhledávání v adresářích a se strukturou prodejů v odvětvích.

    We provide systematic evidence of the effect of alphabetical sorting on corporate performance based on over a decade of data covering seventeen EU countries in three European language
    families. We also measure the effects of using English words in a corporate name in a non-Englishspeaking country, of a corporate name containing a ‘national‘ (patriotic) word, and of simple linguistic properties highlighted in the brand-name marketing literature. Using multiple measures of corporate performance, we find companies sorted low in the alphabet to be less successful in several European countries, particularly in services. ‘National‘ words are associated with substantially higher sales growth in, e.g., Poland, Norway, France and Spain, while the use of English words in company names curbs (fosters) sales growth in Romance- (Slavic-) language countries.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0295061

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.