Number of the records: 1  

Koncept jeskyně a teorie spojených umění

  1. 1.
    0492761 - ÚDU 2019 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Petrasová, Taťána
    Koncept jeskyně a teorie spojených umění.
    [The Concept of the Cave and the Theory of All Art.]
    Světlo, stíny a tma v české kultuře 19. století. Praha: Academia, 2018 - (Hojda, Z.; Prahl, R.; Ottlová, M.), s. 203-218. ISBN 978-80-200-2819-8.
    [Plzeňské sympozium k problematice 19. století /37/: Světlo, stíny a tma v české kultuře 19. století. Plzeň (CZ), 23.02.2017-25.02.2017]
    Institutional support: RVO:68378033
    Keywords : Czech lands * Germany * 18th century * Neo-Classicism * architecture * fine arts
    OECD category: Arts, Art history

    Text vychází ze známé skutečnosti, že v 18. století došlo k prolnutí zahradní a architektonické teorie a klade si otázku jak se teorie architektury a teorie zahrad propojily. Podle autorky ke sbližování obou teorií přispěla dobová snaha vytvořit univerzální teorii všech umění, tak jak ji prosazoval J. W. Goethe.

    The text is based on the well-known fact that in the 18th century a merging of garden theory and architectural theory occurred, and raises the question of how the theory of architecture and the theory of gardens came to be linked. In the author’s view, the two theories were brought closer by the attempt at that time to create a universal theory of all art forms as advocated by Johann Wolfgang Goethe.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0286137

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.