Number of the records: 1  

Ikonografie: Témata, motivy, interpretace. Kniha k poctě Jana Royta

  1. 1.
    0472268 - ÚDU 2017 CZ cze M - Monography Chapter
    Lahoda, Vojtěch
    Vrak automobilu v krajině. K ikonografii odpadu.
    Ikonografie: Témata, motivy, interpretace. Kniha k poctě Jana Royta. Praha: Karolinum, 2016 - (Biegel, R.; Konečný, L.; Ottová, M.; Prahl, R.), s. 250-256. ISBN 978-80-246-2513-3
    Institutional support: RVO:68378033
    Keywords : photography * drawing * surrealism * dystopia
    Subject RIV: AL - Art, Architecture, Cultural Heritage

    Studie se zabývá ikonografickými předobrazy motivu vraku automobilu v krajině. Na příkladu Kotyzova plátna Spěchej, poledne končí, hranice je nedaleko (1964-1967) a kresby Vraky (964) spolužáka z AVU, Jana Jedličky, studie ukazuje na migraci motivu s příklady amerického fotografa Walkera Evanse a v díle Salvadora Dalího. Kotyzův výsek přírody s vrakem automobilu je zvláštní zóna, podobně jako u Tarkovského ve filmu Stalker (1979). Je to zóna uměle vytvořeného světa s neprodyšně uzavřenými hranicemi. Je to zóna obehnaná ostnatými dráty, zóna tvrdé disciplinace.

    The study deals with prefigurations of iconographic motif of car wreck in the landscape. On the example of Vladivoj Kotyza´s canvas Hurry, noon ends, the border is not far (1964-1967) and drawings Wrecks (1964) of Kotyza´s classmate in the Academy of Fine Arts, Jan Jedlička, the study points to the migration of the theme with examples of American photographer Walker Evans and the work of Salvador Dali. Kotyza´s part of the nature with a car wreck is a special area, like zone in Tarkovsky´s film Stalker (1979). It is a zone with an artificially created world with hermetically closed borders.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0269566

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.