Number of the records: 1  

Ukázky vlivu parametrů simulačního modelu planetové převodové soustavy se čtyřmi jednonásobnými satelity a zastaveným nosičem satelitů na její dynamické vlastnosti

  1. 1.
    0469345 - ÚT 2017 RIV CZ cze V - Research Report
    Hortel, Milan - Škuderová, Alena
    Ukázky vlivu parametrů simulačního modelu planetové převodové soustavy se čtyřmi jednonásobnými satelity a zastaveným nosičem satelitů na její dynamické vlastnosti.
    [Samples of the influence of the parameters of the simulation model of the planetary gear system with four single satellites and with stopped planet carrier to its dynamic properties.]
    Praha, 2016. 65 s. Z-1560/16.
    R&D Projects: GA TA ČR TA04011656
    Institutional support: RVO:61388998
    Keywords : planetary gearbox * nonlinear dynamics * parametric systems
    Subject RIV: JT - Propulsion, Motors ; Fuels

    Předložená zpráva se zabývá ukázkami numerického řešení vlivu parametrů na vnitřní dynamiku pseudoplanetového převodového systému se čtyřmi jednonásobnými satelity s čelním přímým ozubením a zastaveným nosičem satelitů typu Wikov PP. Analýza vnitřní dynamiky dané pseudoplanetové soustavy s čelním přímým ozubením byla uskutečněna prostřednictvím rozboru amplitudofrekvenčních charakteristik relativních pohybů v záběrech ozubení kol v maximálním rozsahu otáček centrálního kola 0 až 22500 ot/min pro celkem 12 variant lišících se kombinacemi parametrů, tj. momentů setrvačnosti kol, tření a tlumení v záběrech ozubení a výslednou chybovou funkcí zabírajících evolventních zubových profilů.

    The report deals with examples of numerical solutions of the influence of parameters on the internal dynamics pseudoplanetary transmission system with four single satellites with the front straight teeth and the stopped carrier of satellites type Wikov PP. The analysis of the internal dynamics of the pseudoplanetary system with front straight teeth was carried out by analyzing of amplitude-frequency characteristics of relative motions in gear mesh of wheels at a maximum speed range of the central wheel 0 up to 22500 rpm for total of 12 variations differing in combinations of parameters, ie. the moments of inertia of cogwheels, the friction and the damping in gear mesh and the resulting error function of meshing involute tooth profiles.

    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0267140

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.