Number of the records: 1  

Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  1. 1.
    0449888 - PSÚ 2016 RIV CZ cze M - Monography Chapter
    Blatný, Marek - Osecká, Terezie - Jelínek, Martin - Millová, Katarína
    Brněnská longitudinální studie celoživotního vývoje člověka: 50 let existence.
    [Brno Longitudinal Study of Lifespan Human Development: 50 Years of Existence.]
    Člověk v kontextech celoživotního vývoje. Brno: Psychologický ústav AV ČR, v.v.i, 2014 - (Blatný, M.), s. 17-38. ISBN 978-80-86174-18-1
    Institutional support: RVO:68081740
    Keywords : life-span development * longitudinal study * personality * self-concept * meaningfulness in life
    Subject RIV: AN - Psychology

    Kapitola poskytuje základní přehled o historii a hlavních výsledcích Brněnské lon­
    gitudinální studie celoživotního vývoje člověka (N = 83), která započala v r. 1961.
    Studie navazuje na longitudinální výzkum psychického vývoje v dětství a adoles­
    cenci, který byl v šedesátých a sedmdesátých letech řešen v Brně v Psychologickém
    ústavu AV ČR (tehdejší ČSAV). Nejprve podáváme informace o původním projektu,
    o procesu vyhledávání bývalých účastníků dětské studie a o charakteristikách sou­
    časného výzkumného souboru. V další části kapitoly uvádíme hlavní závěry z dosud
    uskutečněných etap výzkumu v dospělosti. Prezentujeme výsledky čtyř studií,
    v nichž jsme se zabývali kontinuitou mezi dětským temperamentem a osobností
    v dospělosti, stabilitou osobnosti mezi adolescencí a střední dospělostí, subjektivně
    percipovanými změnami osobnosti v průběhu životní dráhy a osobnostními před­
    poklady prožívané smysluplnosti života.

    The chapter gives an overview of the main results of the Brno Longitudinal Study
    on Life­span Human Development (N = 83) that was started in 1961. It builds upon
    the longitudinal study of children carried out at the Institute of Psychology in Brno,
    Czech Republic, in the 1960s and 1970s. The introductory part of the paper
    describes the original project, process of searching the participants and the
    characteristics of the current sample based on the original cohort. Furthermore,
    the results of four studies concerning personality development are presented. The
    first study deals with the prediction of adult personality from behaviors observed
    in the toddlerhood, the second focuses on longitudinal stability of personality
    traits and self­concept between adolescence and middle adulthood, the third
    describes subjective perception of personal change in life­long perspective, and
    the fourth investigates personality predictors of meaningfulness in life.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0251339

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    člověk_17-38.pdf5645.9 KBAuthor’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.