Number of the records: 1  

Sedm podob badatelsky orietovaného vyučování matematice III

  1. 1.
    0441499 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Tichá, Marie - Hošpesová, A.
    Sedm podob badatelsky orietovaného vyučování matematice III.
    [Seven forms of inquiry-based mathematics teaching III.]
    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň: Vydavatelský servis, 2014 - (Bastl, B.; Lávička, M.), s. 217-224. ISBN 978-80-86843-45-2.
    [Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Srní na Šumavě (CZ), 06.11.2014-08.11.2014]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institutional support: RVO:67985840
    Keywords : inquiry based teaching * substantial learning environments * problem posing
    Subject RIV: AM - Education

    Cílem článku je pomocí konkrétních příkladů vyjasnit představu, jak chápeme badatelsky orientované vyučování matematice. Navazujeme v něm také na příspěvek Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování, který byl prosloven na Setkání v roce 2012, a rozvíjíme a prohlubujeme myšlenky prezentované ve zmíněném příspěvku.

    This article aims at using particular examples to clarify an idea of how we understand inquiry based mathematics teaching. It follows up on the contribution Regularities and dependences as an environment for inquiry-based education, which was published in the proceedings of the Setkání in 2012, and to develop and deepen the ideas presented in that contribution.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0244492

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.