Number of the records: 1  

Objevování struktury slovních úloh ve vzdělávání učitelů

  1. 1.
    0431346 - MÚ 2015 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Tichá, Marie
    Objevování struktury slovních úloh ve vzdělávání učitelů.
    [Discovering the structure of word problems in teacher education.]
    Matematika 6 : Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014 - (Uhlířová, M.), s. 260-264. ISBN 978-80-244-4062-0.
    [Elementary Mathematics Education 2014. Olomouc (CZ), 23.04.2014-25.04.2014]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institutional support: RVO:67985840
    Keywords : professionalism * inquiry based education * problem posing * structure of problem
    Subject RIV: AM - Education

    V předloženém příspěvku se snažíme v návaznosti na předchozí práce ukázat, jak rozvíjíme cesty ke zkvalitňování profesionality studentů učitelství i učitelů. Pokračujeme ve studiu přínosu a možností využití činností spojených s tvořením (slovních) úloh. Jde nám o vědomé respektování a uplatňování požadavků, které jsou kladeny na formulaci slovních úloh a o uvědomení si potřeby věnovat pozornost struktuře vytvářených úloh.

    In this paper we endeavor to show how we develop ways of improving the quality of teacher students and teachers professionalism. We continue to study the benefits and possibilities of utilization of activities connected with the problem posing. We aim at conscious respecting and implementation of the requirements that are imposed on the formulation of word problems, and especially at the awareness of the need to pay attention to the posed problems structure.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0235941

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha.pdf0161.1 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.