Number of the records: 1  

Interpunkce ve výuce na základní škole

  1. 1.
    0426417 - ÚJČ 2014 RIV CZ cze J - Journal Article
    Neprašová, Renáta
    Interpunkce ve výuce na základní škole.
    [Punctuation in teaching at elementary school.]
    Didaktické studie. Roč. 5, č. 2 (2013), s. 76-83. ISSN 1804-1221
    Institutional support: RVO:68378092
    Keywords : punctuation * commas in the sentence * didactic situation
    Subject RIV: AI - Linguistics

    Tento příspěvek se zabývá problematikou psaní čárky v souvětí, jejím didaktickým zpracováním a výukou na českých školách. V článku je uvedeno postavení učiva v kurikulu ZŠ a očekávané výstupy žáků podle RVP. Věnuje se didaktickému zpracování tématu v dostupných příručkách, odborných publikacích a článcích. Informace jsou doplněny o srovnání s postavením učiva a metodami výuky na německých školách. Závěrem je navržena didaktická situace k dílčí otázce problematiky psaní čárky v souvětí na základní škole.

    This contribution deals with the issue of writing commas in the sentence, its didactic processing and teaching at Czech schools. The article stated position of the curriculum in the elementary school curriculum and expected outcomes of students by FEP (Framework Educational Programme). It is engaged in didactic processing of the subject in the available manuals, specialized publications and articles. The information is supplemented by a comparison with the position of the curriculum and methods of teaching at German schools. Finally, the didactic situation for partial reference to the issue of writing commas in sentences at elementary school is proposed.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0232159

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.