Number of the records: 1  

Testování při výuce medicíny. Konstrukce a analýza testů na lékařských fakultách

  1. 1.
    0396222 - ÚI 2014 RIV CZ cze B - Monography
    Štuka, Č. - Martinková, Patrícia - Vejražka, M. - Trnka, J. - Komenda, M.
    Testování při výuce medicíny. Konstrukce a analýza testů na lékařských fakultách.
    [Student Assessment in Medical Education. Construction and analysis of tests at medical faculties.]
    Praha: Karolinum, 2013. 156 s. ISBN 978-80-246-2369-6
    Institutional support: RVO:67985807
    Keywords : testování znalostí * vývoj testu * analýza kvality testu * medicínské vzdělávání
    Subject RIV: BB - Applied Statistics, Operational Research
    http://www.wikiskripta.eu/index.php/Fórum:Testy http://aleph.lib.cas.cz/F/?func=direct&doc_number=001150616&local_base=AV

    Kniha se zabývá konstrukcí a analýzou testů, se zvláštním zřetelem k potřebám testování znalostí na lékařských fakultách. Je míněna jako praktická pomůcka a návod pro pedagogy, kteří sami znalostní testy vytvářejí a využívají, nebo se k tomu chystají. Kniha se snaží být také uceleným vodítkem pro vedení fakult, které o koncepci testování rozhoduje na vyšší úrovni, například pro potřeby přijímacích testů nebo atestací.

    This book is about the construction and analysis of tests with a specific emphasis on testing needs of medical schools. It should serve as a practical aid and manual for teachers who prepare tests and use them to assess students in an educational setting. This book should also become a guideline for the leadership of medical schools in their high-level decisions about tests for entrance or board exams.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0224052

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.