Number of the records: 1
Podnětná výuková prostředí pro přirozenou diferenciaci
- 1.0343544 - MÚ 2011 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
Tichá, Marie
Podnětná výuková prostředí pro přirozenou diferenciaci.
[Substantial Learning Environments for Natural Differentiation.]
Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2010 - (Uhlířová, M.), s. 298-302. ISBN 978-80-244-2511-5.
[Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc (CZ), 28.04.2010-30.04.2010]
R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
Grant - others:Projekt COMENIUS(XE) 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP
Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
Keywords : natural differentiation * teachers' professional competences * substantial learning environment
Subject RIV: AM - Education
V příspěvku se zabýváme některými otázkami spojenými s vytvářením a vyhledáváním podnětných výukových prostředí a možnostmi, které pro zkvalitnění vzdělávání poskytují. je vymezen pojem "podnětné výukové prostředí". Jsou uvedeny ukázky možností, které poskytuje podnětné prostředí pro přirozenou diferenciaci, jako jednu z forem vnitřní diferenciace.
In the contribution we will discuss several questions related to the creation and discovery of substantial learning environments and the potential they bear for general improvement of education. The concept of "substantial learning environment" will be characterized. We will also demonstrate what potential it has for natural differentiation as one of the forms of inner motivation.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0185996
File Download Size Commentary Version Access Ticha2.pdf 0 170.9 KB Publisher’s postprint require
Number of the records: 1