Number of the records: 1  

Širší souvislosti mezinárodního srovnání výsledků českých žáků v matematice a přírodních vědách

  1. 1.
    0327079 - SOÚ 2010 CZ cze N - Newspaper Article
    Basl, Josef
    Širší souvislosti mezinárodního srovnání výsledků českých žáků v matematice a přírodních vědách.
    [International context of Czech pupils` achievement in mathematics and science.]
    Socioweb. Roč. 7, č. 6 (2009), s. 11-12. ISSN 1214-1720
    R&D Projects: GA ČR GA403/08/0109
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70280505
    Keywords : education * educational inequallities * TIMSS
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography
    http://www.socioweb.cz/upl/editorial/download/162_socioweb_06_09.pdf

    Problematika sociologie vzdělání a vzdělávací politiky se týká mimo jiné i mezinárodních výzkumů v oblasti zjišťování výsledků vzdělávání. Nejnovější výsledky jsou k dispozici z projektu TIMSS. Žáci z České republiky v TIMSS 2007 dosáhli v obou sledovaných ročnících v mezinárodním srovnání nadprůměrného výsledku v přírodních vědách, ale v matematice dosáhli ve čtvrtém ročníku jen výsledku podprůměrného a v osmém ročníku výsledku průměrného. Znepokojující je především klesající vývoj průměrných výkonů českých žáků v čase.

    Fields of sociology of education and educational policy both covers also international surveys focused on achievement testing. The newest findings are available from the TIMSS project. On one hand, Czech students performed in TIMSS 2007 relatively good in science at both grades. On the other hand, their average achievement in mathematics was found worse - at the fourth grade their average achievement was significantly lower than the TIMSS scale average and at the eighth grade not significantly different to the TIMSS scale average. Furthermore, decline in average achievement needs to be considered very seriously.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0173979

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.