Number of the records: 1  

Determination of Steady-state Response of Active Controlled Rotor System with Fatigue Crack

  1. 1.
    0317644 - ÚT 2009 RIV PL eng C - Conference Paper (international conference)
    Ferfecki, Petr - Ondrouch, Jan - Poruba, Z.
    Determination of Steady-state Response of Active Controlled Rotor System with Fatigue Crack.
    [Určení ustálené složky odezvy aktivně řízené rotorové soustavy s únavovou trhlinou.]
    Modelling and Optimization of Physical Systems. Gliwice: Wydawnictwo Katedry Mechaniki Stosowanej, 2008, s. 23-28. ISBN 978-83-60102-50-3.
    [Seminar of Applied Mechanics Modelling and Optimization of Physical Systems /12./. Wisła (PL), 13.06.2008-15.06.2008]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z20760514
    Keywords : rotor system * active controll
    Subject RIV: JR - Other Machinery

    The influence of feedback control of radial active magnetic bearing (AMB) on steady-state component response of rotor system with the shaft damaged by fatigue crack by numerical simulations is examined in this contribution. It was found out that in case of assumed conditions is the influence of the controller’s parameters on the response on excitation by centrifugal forces not significant. More significant torsion response is excited in case of rotor with slant oriented crack to the direction on rotation axis.

    V příspěvku je pomocí numerických simulací zkoumán vliv zpětnovazebního řízení radiálních aktivních magnetických ložisek na ustálenou složku odezvy rotorové soustavy s hřídelem poškozeným únavovou trhlinou. Zjistilo se, že za zkoumaných podmínek je vliv změn parametrů regulátoru aktivních magnetických ložisek na odezvu na buzení odstředivými silami nevýznamný. Ukázalo se, že výraznější torzní odezva se vybudí u rotoru se šikmo než příčně orientovanou trhlinou k ose rotace.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0167236

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.