Number of the records: 1
Directional Characteristics of Multisegment ED Probes under Apparent Wall-slip (AWS) Effect
- 1.0313098 - ÚCHP 2009 CZ eng C - Conference Paper (international conference)
Wein, Ondřej
Directional Characteristics of Multisegment ED Probes under Apparent Wall-slip (AWS) Effect.
[Směrové charakteristiky vícesegmentových ED čidel pod vlivem zdánlivého skluzu při stěně.]
Summaries 3. Praha: Process Engineering Publisher, 2008, s. 921. ISBN 978-80-02-02050-9.
[18th International Congress of Chemical and Process Engineering CHISA 2008. Praha (CZ), 24.08.2008-28.08.2008]
R&D Projects: GA ČR GA104/08/0428
Institutional research plan: CEZ:AV0Z40720504
Keywords : apparent wall-slip * a constant wall shear rate
Subject RIV: CI - Industrial Chemistry, Chemical Engineering
The direction-sensitive electrodiffusion (ED) probes consist of three working electrodes (segments), separated by thin insulated insertions. In common, the directional characteristics, ie. the ratios of individual limiting diffusion currents, are determined experimentally, using a suitable calibrator that generates a steady viscometric flow. It has been shown in that, at high enough Peclet number, the directional characteristics can be calculated from a front photograph of the probe via the linear theory of convective diffusion. In the present contribution, the original theory for a constant wall shear rate is generalized for a class of non-linear velocity profiles.
Směrově specifická elektrodifuzní čidla tření sestávají ze tří pracovních elektrod (segmentů), oddělených tenkými isolačními vložkami. Běžně se směrové charakteristiky, tj. poměry individuálních limitních difuzních proudů, stanovují kalibračním experimentem při ustáleném viskometrickém proudění. Bylo ukázáno, že při dostatečně vysokých Peclétových číslech mohou být směrové charakteristiky stanoveny početně podle lineární teorie konvektivní difuze. V předkládaném příspěvku je původní teorie pro konstantní střihové napětí při stěně zobeněna pro jistou třídu nelinárních přístěnných rychlostních profilů.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0164012
Number of the records: 1