Number of the records: 1  

Pressure study of magnetism in (Lu.sub.0.8./sub.Ce.sub.0.2./sub.).sub.2./sub.Fe.sub.17./sub. and Lu.sub.2./sub.Fe.sub.16.5./sub.Ru.sub.0.5./sub. single crystals

  1. 1.
    0312717 - FZÚ 2009 RIV GB eng J - Journal Article
    Andreev, Alexander V. - Kamarád, Jiří - Tereshina, Evgeniya - Komatsubara, T. - Satoh, I.
    Pressure study of magnetism in (Lu0.8Ce0.2)2Fe17 and Lu2Fe16.5Ru0.5 single crystals.
    [Studium magnetických vlastností monokrystalů (Lu0.8Ce0.2)2Fe17 a Lu2Fe16.5Ru0.5 za vysokých tlaků.]
    Journal of Physics: Conference Series. Roč. 121, č. 3 (2008), 032010/1-032010/4. ISSN 1742-6588. E-ISSN 1742-6596.
    [Joint AIRAPT /21./ and EHPRG /45./ International Conference on High Pressure Science and Technology. Catania, 17.09.2007-21.09.2007]
    R&D Projects: GA ČR GA202/06/0178; GA ČR(CZ) GA202/06/0185
    Grant - others:GAUK(CZ) 1507/2007
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10100520
    Keywords : pressure effect * magnetic moment * anisotropy * intermetallic compounds * Fe
    Subject RIV: BM - Solid Matter Physics ; Magnetism

    Lu0.8Ce0.2)2Fe17 and Lu2Fe16.5Ru0.5 compounds exhibit the easy-plane magnetic anisotropy and a metamagnetic transition at fields below 1 T. External pressure pushes the transition towards higher field and reduces the magnetization as well as TN to 234 K and 185 K for (Lu0.8Ce0.2)2Fe17 and Lu2Fe16.5Ru0.5, respectively under pressure 0.8 GPa. The pressure and the substitution effects can be understood in terms of exchange interaction varying strongly with changes of the lattice parameter c.

    Lu0.8Ce0.2)2Fe17 a Lu2Fe16.5Ru0.5 sloučeniny vykazují metamagnetický fázový přechod v magnetických polích nižších než 1 T. Kritická pole těchto přechodů se zvyšují s rostoucím tlakem za současného poklesu nasycené magnetizace. Vliv vysokého tlaku a substituce může být vysvětlen výraznou závislostí výměnných interakcí na hodnotě mřížkového parametru c.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0163703

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.