Number of the records: 1
Participants in Mathematics Teacher Education
- 1.0312200 - MÚ 2009 RIV NL eng M - Monography Chapter
Benke, G. - Hošpesová, A. - Tichá, Marie
The Use of Action Research in Teacher Education.
[Využití akčního výzkumu ve výuce učitelů.]
Participants in Mathematics Teacher Education. Rotterdam: Sense Publishers, 2008 - (Krainer, K.; Wood, T.), s. 283-308. International Handbook of Mathematics Teacher, 3. ISBN 978-90-8790-548-4
Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
Keywords : action research * mathematics teacher education * reflection
Subject RIV: AM - Education
The chapter focuses on teachers and teacher educators as key players in the further development of the mathematics teaching profession. The use of action research in mathematics teacher education is analysed. The key notion is (critical) reflection. General considerations on characteristics and aspects of action research are combined with examples from two countries.
V kapitole je ukázána klíčová role učitele a "vzdělavatele učitelů" v dalším rozvíjení profese učitele. Je analyzován akční výzkum v přípravě učitelů matematiky. Jsou uvedeny obecné úvahy vztahující se k vymezení a aspektům akčního výzkumu v kombinaci s ukázkami ze dvou zemí.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0163328
Number of the records: 1