Number of the records: 1  

Tvoření úloh jako jedna z cest rozvíjení profesionality učitelů

  1. 1.
    0307995 - MÚ 2008 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Tichá, Marie
    Tvoření úloh jako jedna z cest rozvíjení profesionality učitelů.
    [Problem posing as one of the ways developing teachers´professional competence.]
    Matematické vzdělávání z pohledu žáka a učitele primární školy. Olomouc: UPOL, 2008 - (Uhlířová, M.), s. 264-268. ISBN 978-80-244-1963-3.
    [Elementární matematické vzdělávání 08. Olomouc (CZ), 23.04.2008-25.04.2008]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/08/0710
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : primary school teacher * mathematical literacy * enhancement of subject didactical competence
    Subject RIV: AM - Education

    Potřeba nabývat matematické vzdělání roste. To klade vysoké nároky na profesní kompetence učitelů. V tomto příspěvku je naznačeno tvoření úloh jako jedna z cest, jak zkvalitňovat oborově didaktické kompetence učitelů primární školy, to znamená, prohlubovat znalosti matematického obsahu a jeho didaktického zpracování a uplatňování těchto znalostí ve školní praxi. Východiskem jsou úlohy vytvořené konkrétními respondenty (studenty učitelství, příp. učiteli).

    The need to acquire mathematical literacy grows. This puts great demands on teachers´professional competence. In this contribution, problem posing is outlined as one of the ways of empowering subject-didactical competence of primary school teachers, i.e. how to deepen the knowledge of subject and its didactical elaboration as well as application of this knowledge in school practice. This paper starts with examples of problems posed by concrete respondents (teacher-students and primary school teachers).
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0160604

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha1.pdf1180.1 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.