Number of the records: 1  

Jde v matematice nemyslet?

  1. 1.
    0175363 - MU-W 20030114 RIV CZ cze J - Journal Article
    Roubíček, Filip
    Jde v matematice nemyslet?
    [Is it possible not to think in mathematics classroom?]
    Kritické listy. Roč. 11, č. 1 (2003), s. 28-31. ISSN 1214-5823
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z1019905; CEZ:AV0Z1019905
    Keywords : mathematics understanding * critical thinking * teaching of geometry
    Subject RIV: AM - Education

    Článek je věnován otázce porozumění matematice a užití metod rozvoje kritického. Metody vhodné pro jednotlivé fáze třífázového modelu procesu učení ( evokace - uvědoměmí si významu - reflexe ) jsou modifikovány pro vyučování geometrie.

    The paper deals with the question of mathematics understanding and the use of methods of the development of critical thinking. Methods that are convenient for the phases of three-phase learning process ( evocation - sensing - reflexion ) are modified for the teaching of geometry.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0072346

     
     

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.