Number of the records: 1  

Moderní metody analýzy barevné vrstvy

  1. 1.
    0163572 - UACH-T 20033196 CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Bezdička, Petr - Grygar, Tomáš - Kučková, Štěpánka - Hradilová, J.
    Moderní metody analýzy barevné vrstvy.
    [The modern method analysis pointings.]
    Restaurování barevné vrstvy obrazu. Praha: STOP, 2003, s. 26-32.
    [Restaurování barevné vrstvy obrazu. Praha (CZ), 27.11.2003]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z4032918
    Keywords : microstructural pattern * stratigraphy of colour layers * bole grounds
    Subject RIV: CA - Inorganic Chemistry

    Základní identifikace pigmentů nepostačuje k posouzení technické výstavby malířského díla, natož k posouzení jeho autentičnosti. Teprve kvalifikovaný výklad stratigrafie vrstev a popis jejich mikrostruktury opřený o správnou interpretaci výsledků různých analytických metod je zárukou, že materiálový průzkum přispěje k posouzení původu nebo pravosti malířského díla, a to jen v úzké součinnosti a spolupráci přírodovědců s restaurátory, uměleckými znalci a historiky. Navíc musí být podepřen systematickým sběrem srovnávacího materiálu. Rozmanitost forem, v nichž se může vyskytovat titan v barevné vrstvě, jen dokumentují nutnost vysoce kvalifikované práce a citlivého zacházení s výsledky.

    Baseline identification of pigments is not sufficient for the description of technical style of painting and its authentication. Qualified interpretation of the stratigraphy of colour layers accompanied by the description of their microstructure is only able to help with the evaluation of origin and authenticity of the painting. Wide comparative database and close cooperation of scientists, restorers and art historians is always necessary. Diversity of forms, in which titanium occurs in nature, could be given as an example documenting the necessity of highly professional and sensitive approach to data within this research area.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0060798

     
     

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.