Number of the records: 1  

Trends in occupational returns to education: a comparative perspective

  1. 1.
    0102022 - SOU-Z 20043086 RIV CH eng C - Conference Paper (international conference)
    Kreidl, Martin - Ganzeboom, H. - Treiman, D.
    Trends in occupational returns to education: a comparative perspective.
    [Trendy při návratu zaměstnanců do vzdělávání: komparativní hledisko.]
    Social stratification, social mobility and social exclusion, RC 28 meeting in Neuchatel, May, 2004. Neuchatel: Sidos, 2004, s. 225-286.
    [Social stratification, social mobility and social exclusion. Neuchatel (CH), 07.05.2004-09.05.2004]
    R&D Projects: GA AV ČR IAB7028202
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z7028912
    Keywords : education * comparative inequality * occupational stratification
    Subject RIV: AO - Sociology, Demography
    http://www.sidos.ch/method/RC28/RC28_1.asp?lang=d

    We test the competing theories of modernization, of educational upgrading and of overeducation about trends in occupational returns to education. We use a large data set containing information on 368,804 individuals from 42 countries and estimate a series of multilevel models to predict the effects of interest. The data reveal that the upper education categories were losing occupationally, the middle education categories maintained their average occupational standing and people at the bottom improved their occupational position over time

    Ověřujeme sporné teorie modernizace, zvyšování vzdělání a nadměrného vzdělání v souvislosti s trendy návratu zaměstnanců do vzdělávání. S využitím rozsáhlé databáze obsahující informace o 368804 jednotlivcích z 42 zemí odhadujeme řadu víceúrovňových modelů a vyvozujeme zajímavé vlivy. Údaje vypovídají o tom, že kategorie s vyšším vzděláním z pracovního hlediska ztrácely, kategorie se středním vzděláním si udržely své průměrné postavení v zaměstnání a spodní kategorie si v průběhu času zlepšila postavení v zaměstnání
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0009384

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.