Number of the records: 1  

Fytochelatiny jako ligandy kadmia a zinku při studiu voltametrickými metodami

  1. 1.
    0101062 - UFCH-W 20040063 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
    Šestáková, Ivana - Navrátil, Tomáš
    Fytochelatiny jako ligandy kadmia a zinku při studiu voltametrickými metodami.
    [Phytochelatins as Cadmium and Zinc Ligands in Study Using Voltammetric Methods.]
    Moderní elektrochemické metody. Praha: Česká společnost chemická, 2004 - (Barek, J.; Labuda, J.; Navrátil, T.; Novotný, L.), s. 22-24. ISBN 80-86238-40-7.
    [Moderní elektrochemické metody /24./. Jetřichovice (CZ), 03.05.2004-06.05.2004]
    R&D Projects: GA ČR GA525/02/0301
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z4040901
    Keywords : phytochelatins * cadmium * voltammetry
    Subject RIV: CG - Electrochemistry

    Komplexace syntheticky připraveného fytochelatinu PC3 s ionty kadmia nebo zinku byla sledována diferenční pulsní voltametrií na HMDE. Touto metodou lze měřit redukční pik původního peptidu současně s redukčními píky vznikajících kademnatých či zinečnatých komplexů. Eliminační voltametrie s lineárním scanem byla využita pro charakterizaci difusního proudu komplexů při vybraných stechiometrických poměrech. Byly zjištěny podstatné rozdíly mezi tvorbou komplexů s kadmiem a zinkem i mezi jejich chováním.

    Complexation of synthetically prepared phytochelatin PC3 was studied using differential pulse voltammetry on HMDE. This method allows to measure reduction peak of mercury compound of original peptide simultaneously with the reduction peaks of formed cadmium or zinc complexes. Elimination voltammetry with linear scan was used at selected stoichiometric ratio to characterise diffusion current of complexes formed. Substantial differences were found between Cd and Zn complexes, both in formation and behaviour.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0008529

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.