Number of the records: 1  

Emotional style conversion in the TTS system with cepstral description

  1. 1.
    0090119 - ÚFE 2008 RIV DE eng J - Journal Article
    Přibil, Jiří - Přibilová, Anna
    Emotional style conversion in the TTS system with cepstral description.
    [Konverze emocionálních stylů v TTS systému s kepstrálním popisem.]
    Lecture Notes in Artificial Intelligence. Vol. 4775, - (2007), s. 65-73. ISSN 0302-9743.
    [COST Action 2102 International Workshop. Vietri sul Mare, 29.03.2007-31.03.2007]
    R&D Projects: GA AV ČR 1QS108040569
    Grant - others:MŠk(SK) 4/0012/07; MŠk(SK) 1/3107/06
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z20670512
    Source of funding: V - Other public resources ; V - Other public resources
    Keywords : speech synthesis * speech processing * speech recognition
    Subject RIV: JA - Electronics ; Optoelectronics, Electrical Engineering
    Impact factor: 0.302, year: 2005

    This contribution describes experiments with emotional style conversion performed on the utterances produced by the TTS system with cepstral description. In our experiments, the F0, energy, and time duration contours of three emotional styles (joyous, sad, and angry) were converted always on the sentences with the same information content. Emotional style conversion was realized as post-processing of the output speech signal from the synthesizer, and as an implementation into the real-time TTS system.

    Tento článek popisuje experimenty s konverzí emocionálních řečových stylů prováděných na promluvách generovaných TTS systémem s kepstrálním popisem. V našich experimentech byly průběhy základního tónu, energie a doby trvání tří základních emocionálních stavů (smutek, radost a vztek) konvertovány na promluvy se shodným informačním obsahem. Konverze emocionálních stavů byla realizována ve formě zpracování výstupního řečového signálu ze syntezátoru a dále byla implementována do TTS systému reálného času.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0151120

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.