Number of the records: 1  

QAP - a package of programs to solve the Quadratic Assignment Problem under Plan 9

  1. 1.
    0087867 - GLÚ 2008 RIV CZ eng L - Prototype, f. module
    Čejchan, Petr - Taillard, E.
    QAP - a package of programs to solve the Quadratic Assignment Problem under Plan 9.
    [QAP - balík programů pro řešení " kvadratického přiřazovacího problému" pod Plan 9.]
    Internal code: ARL ; 2007
    Technical parameters: 95 KB
    Economic parameters: software pro vedecký výzkum, seriace, paleoenvironmentální analýza, stratigrafická rekonstrukce, port pod Plan 9 OS
    R&D Projects: GA ČR GA205/03/1124; GA AV ČR KSK6005114
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z30130516
    Keywords : Quadratic Assignment Problem * Graph Theory * computer program * coenocline * seriation
    Subject RIV: DB - Geology ; Mineralogy
    http://plan9.bell-labs.com/sources/contrib/pac/sys/src/cmd/math/

    QAP is a package of computer programs for solving the famous, but NP-hard problem of the graph theory, the "Quadratic Assignment Problem" under the Plan 9 Distributed Operating System. The code is based on that of E.D. TAILLARD, R.E. BURKARD and U. DERIGS, Y. LI, P.M. PARDALOS, and M.G.C. RESENDE. The application in paleontology is to reconstruct the order of samples of biotic communities along the environmental gradient, or temporal succession. Thus, it is useful in paleosynecologcal inference, and-or stratigraphy.

    QAP je balík programů pro řešení známého, nicméně NP-těžkého problému teorie grafů, tzv. „kvadfratického problému přiřazení“, pod distribuovaným operačním systémem Plan 9. Program je odvozen z publikovaných prací (E.D. TAILLARD, R.E. BURKARD & U. DERIGS, Y. LI, P.M. PARDALOS, and M.G.C. RESENDE). Aplikace v paleontologii spočívá v rekonsrtukci cenoklín: změn společestev bioty podél environmentálního, nebo časového (sukcese) gradientu. Využití tyak nalezne nejen v paleosynekologii, ale i v kvantitativní stratigrafii.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0149599

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.