Number of the records: 1  

Excess Properties of Aqueous Mixtures of Methanol: Simulation Versus Experiment

  1. 1.
    0054884 - UCHP-M 20060022 RIV NL eng J - Journal Article
    González-Salgado, D. - Nezbeda, Ivo
    Excess Properties of Aqueous Mixtures of Methanol: Simulation Versus Experiment.
    [Dodatkové veličiny vodných roztoků metanolu: Molekulární simulace versus experiment.]
    Fluid Phase Equilibria. Roč. 240, č. 2 (2006), s. 161-166. ISSN 0378-3812. E-ISSN 1879-0224
    R&D Projects: GA AV ČR(CZ) IAA4072303
    Grant - others:BEMUSAC(XE) G1MA/CT/2002/04019
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z40720504
    Keywords : aqueous mixtures * excess properties * partial molar properties
    Subject RIV: CF - Physical ; Theoretical Chemistry
    Impact factor: 1.680, year: 2006

    We report molecular simulation results for both the excess mixing and partial molar properties of water–methanol mixtures over the entire oncentration range with the particular emphasis on the low concentration ends. It is shown that the mixing properties are very sensitive to potential models and that the used realistic potentials (TIP4P for water and OPLS for methanol) give a reasonably good agreement with experiment only for volumetric properties although the qualitative trend of the partial molar volume at low concentrations is not reproduced. As regards excess enthalpy, the results are rather bad and only its sign is predicted correctly.

    Jsou prezentovány výsledky molekulárních simulací pro směšovací a parciální molární dodatkové veličiny směsí voda-metanol pro celou oblast koncentrací se speciálním zřetelem na koncentrační konce. Je ukázáno, že směšovací veličiny jsou velmi závislé na modelech interakcí a že použité realistické modely dávají sice dobrou shodu s experimentem pro dodatkové objemové veličiny, nikoliv však pro parciální molární veličiny. V případě dodatkové entalpie jsou modelové výsledky dosti špatné.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0142792

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.