Number of the records: 1  

Psychika virtuální bytosti

  1. 1.
    0049870 - PSÚ 2007 RIV CZ cze K - Conference Paper (Czech conference)
    Brom, C. - Lukavský, Jiří
    Psychika virtuální bytosti.
    [The Virtual Being's Mind.]
    Kognice 2006. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 2006, s. 21-25. ISBN 80-86174-10-7.
    [Kognice 2006. Praha (CZ), 06.10.2006-07.10.2006]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z70250504
    Keywords : virtual human * virtual world * affordance
    Subject RIV: AN - Psychology

    Virtuální bytosti nachází uplatnění v počítačových hrách, ve filmu, výuce i terapii. Tyto bytosti potřebují svůj funkční model psychiky – potřebují zpracovávat signály z prostředí, stanovovat své bezprostřední cíle a na základě toho jednat. Cílem příspěvku je vymezit pojem virtuální bytosti a ilustrovat na konkrétním projektu – IVE – možnost modelovat chování jednoduchých bytostí. Virtuální bytosti v mají v tomto projektu tři základní charakteristické rysy: 1) jejich vnímání vychází z Gibsonova konceptu afordancí, 2) jejich jednání je rozvrhováno pomocí Belief-Desire-Intention teorie M. E. Bratmana, 3) chování bytostí v odlehlých částech světa je možné zjednodušovat podle Level-of-Detail techniky.

    Virtual beings are being used in computer games, film industry, education and even in therapy. They need a functional model of mind – to process the signals from environment, to set their goals and to act. In this work we try to define the term of virtual being and to illustrate this concept in one particular project. Virtual beings in IVE Project have three remarkable features: 1) their perception is based on Gibson's theory of affordances, 2) their actions are planned using Belief-Desire-Intention theory, 3) their behavior can be dynamically simplified using Level-of-Detail technique.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0140147

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.