Number of the records: 1
Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection
- 1.0031685 - MÚ 2006 RIV BR eng E - Electronic Document
Hošpesová, A. - Tichá, Marie - Macháčková, Jana
Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection.
[Rozvíjení kompetencí učitelů primární školy cestou kolektivní reflexe.]
[textový soubor]. - Aquas de Lindória: ICMI, 2005, 99 kB
R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/05/2444
Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
Keywords : teachers´competence * collective reflection * subject-didactic and pedagogical knowledge
Subject RIV: AM - Education
http://stwww.weizmann.ac.il/g-math/icmi/hospesova_alena_icmi15_prop.doc
Teachers´competence in creating a challenging climate in mathematics lessons positively influences the quality of pupils´mathematical knowledge. Teachers´competence is a a structure that consists a.o. of subject-didactic and pedagogical knowledge. In this contribution we are introducing our experience from inservice courses for primary school teachers based on collective reflection of videotaped teaching/learning episodes.
Kompetence učitelů vytvářet vhodné klima ve vyučování matematice pozitivně ovlivňuje kvalitu znalostí žáků. Učitelova kompetence je struktura, která sestává mimo jiné z oborově-didaktických a pedagogických znalostí. V příspěvku jsou uvedeny zkušenosti z kurzů pro učitele-elementaristy působící v praxi, jejichž základem jsou kolektivní reflexe videozáznamů vyučovacích epizod.
Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0132356
File Download Size Commentary Version Access Ticha.pdf 2 36.9 KB Publisher’s postprint open-access
Number of the records: 1