Number of the records: 1  

Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection

  1. 1.
    0031685 - MÚ 2006 RIV BR eng E - Electronic Document
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie - Macháčková, Jana
    Developing the Competences of Primary School Teachers via Collective Reflection.
    [Rozvíjení kompetencí učitelů primární školy cestou kolektivní reflexe.]
    [textový soubor]. - Aquas de Lindória: ICMI, 2005, 99 kB
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/05/2444
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : teachers´competence * collective reflection * subject-didactic and pedagogical knowledge
    Subject RIV: AM - Education
    http://stwww.weizmann.ac.il/g-math/icmi/hospesova_alena_icmi15_prop.doc

    Teachers´competence in creating a challenging climate in mathematics lessons positively influences the quality of pupils´mathematical knowledge. Teachers´competence is a a structure that consists a.o. of subject-didactic and pedagogical knowledge. In this contribution we are introducing our experience from inservice courses for primary school teachers based on collective reflection of videotaped teaching/learning episodes.

    Kompetence učitelů vytvářet vhodné klima ve vyučování matematice pozitivně ovlivňuje kvalitu znalostí žáků. Učitelova kompetence je struktura, která sestává mimo jiné z oborově-didaktických a pedagogických znalostí. V příspěvku jsou uvedeny zkušenosti z kurzů pro učitele-elementaristy působící v praxi, jejichž základem jsou kolektivní reflexe videozáznamů vyučovacích epizod.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0132356

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha.pdf236.9 KBPublisher’s postprintopen-access
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.