Number of the records: 1  

Nový hudební druh v Čechách - sólový koncert v tvorbě pražských skladatelů vrcholného baroka

  1. 1.
    0031437 - EÚ 2006 RIV CZ cze C - Conference Paper (international conference)
    Kapsa, Václav
    Nový hudební druh v Čechách - sólový koncert v tvorbě pražských skladatelů vrcholného baroka.
    [A new musical genre in Bohemia - the solo concerto in the production of the Prague composers of High Baroque.]
    Barokní Praha - Barokní Čechie 1620-1740. Praha: Scriptorium, 2004 - (Fejtová, O.; Ledvinka, V.; Pešek, J.; Vlnas, V.), s. 75-86. Documenta Pragensia. ISBN 80-86197-59-X.
    [Barokní Praha - Barokní Čechie 1620-1740. Praha (CZ), 24.09.2001-27.09.2001]
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z9058907
    Keywords : concerto * baroque music * Czech lands
    Subject RIV: AB - History

    Sólový instrumentální koncert se coby nový hudební žánr rozšířil po celé Evropě počátkem 18. století. Studie dokumentuje dosud nepovšimnuté prameny dokládající sólové koncerty skladatelů působících v této době v Čechách. Prameny koncertatních děl skladatelů Antona Reichenauera (cca 1694–1730) a Christiana Postela (+ 1730) se dochovaly pouze v zahraničních sbírkách.

    As a new musical genre, the solo instrumental concerto spread all over Europe at the beginning of the 18th century. The study documents so far unnoticed sources of the solo concertos by Czech composers of this time. The sources of the concertant compositions by Anton Reichenauer (cca 1694–1730) and Christian Postel (d. 1730) have been preserved abroad in German collections.
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0132166

     
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.