Number of the records: 1  

Mathematics classroom and collective reflection

  1. 1.
    0021941 - MÚ 2006 RIV CZ eng C - Conference Paper (international conference)
    Tichá, Marie - Macháčková, Jana - Hošpesová, A.
    Mathematics classroom and collective reflection.
    [Vyučování matematice a kolektivní reflexe.]
    International Symposium: Elementary Math Teaching - Proceedings. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2005 - (Novotná, J.), s. 307-315. ISBN 80-7290-220-2.
    [SEMT ´05. Praha (CZ), 21.08.2005-26.08.2005]
    R&D Projects: GA ČR(CZ) GA406/05/2444
    Institutional research plan: CEZ:AV0Z10190503
    Keywords : elementary school teachers * qualified professional competence * individual and collective reflection
    Subject RIV: BA - General Mathematics

    The core of the paper is an example of the cooperation between two researchers (teacher educators) and one practicing teacher on a teaching experiment (via individual and collective reflections) to illustrate how collective reflection helps to understand the environment of mathematics classroom and thus, in our opinion, to improve teacher´s professionality and the teaching/learning process and also research in didactics of mathematics

    Jádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů
    Permanent Link: http://hdl.handle.net/11104/0110778

     
    FileDownloadSizeCommentaryVersionAccess
    Ticha1.pdf0274.9 KBPublisher’s postprintrequire
     
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.