Košík

  1. 1.
    0604909 - ÚSP 2025 CZ cze L3 - Certifikované metodiky
    Matejka, Ján - Štefko, Martin - Ranglová, I.
    Metodika digitalizace pracovněprávní dokumentace určená zaměstnavatelům.
    [The Methodology for Digitalizing Employment Documentation Intended for Employers.]
    Interní kód: 01-S4-2023-VUBP ; 2024
    Technické parametry: Cílem této Metodiky je právní posouzení možností digitalizace v oblasti pracovního práva, a to především z hlediska do jaké míry lze nahradit dokumenty vystavované v listinné podobě dokumenty vystavovanými v elektronické podobě (dále jen „Digitalizace“). Účelem této metodiky je především poskytnutí informací pro základní představu jednak o stávající české právní úpravě z hlediska možností využití digitalizace prostřednictvím elektronizace písemností a jejich dodávání, poskytování, doručování zaměstnavatelem ve vztahu k zaměstnanci, k orgánům veřejné moci či k jiným relevantním osobám, jako mohou být banky či pojišťovny. Rovněž je účelem Metodiky poskytnutí informací o vybraných souvisejících otázkách, jako jsou náležitosti či problematické aspekty elektronického podepisování či uchování dokumentů v elektronické podobě. To vše zejména s ohledem na Vybrané dokumenty uvedené v příloze č. 1. Obdobná metodika dosud v kontextu digitalizace pracovního práva zpracována nebyla. Novost po-stupů spočívá zejména v právním pohledu na problematiku digitalizace pracovněprávní dokumentace, na kterou je jinak nahlíženo především z perspektivy technologického řešení dané oblasti. Metodika je primárně určená zaměstnavatelům, kteří chtějí převést svou agendu v oblasti pracovního práva do digitální podoby. Těmto zaměstnavatelům nabízí Metodika právní posouzení vycházející ze současné české právní úpravy, jehož cílem je digitalizovat pracovněprávní dokumentaci s co nejnižšími náklady při současném dosažení nejvyšší možné míry bezpečnosti a důvěryhodnosti digitální písemnosti.
    Ekonomické parametry: Ekonomický přínos digitalizace v oblasti pracovního práva pro zaměstnavatele spočívá ve snížení nákladů na údržbu, správu, tisk, uložení a archivaci papírové dokumentace, zvýšení efektivity a zrychlení pracovních procesů, zvýšení konkurenceschopnosti a celkové snížení administrativní zá-těže. Náklady na zavedení digitalizace se budou odvíjet od velikosti podniku, rozsahu dokumentace, která má být digitalizována, a použitém technickém řešení. Může se jednat o náklady na pořízení hardwarového vybavení, softwaru, služby externích dodavatelů, náklady na zajištění bezpečnosti dat, apod.
    Certifikační orgán: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Na Poříčním právu 376/1, Praha 2, Česká republika. Datum certifikace: 06.01.2025
    Grant CEP: GA MPS(CZ) 01-S4-2023-VUBP
    Institucionální podpora: RVO:68378122
    Klíčová slova: digitization * labor law * labor law documentation * delivery * archiving * electronic signature
    Obor OECD: Law
    Web výsledku:
    https://www.mpsv.cz/documents/20142/978228/Metodika+digitalizace+pracovn%C4%9Bpr%C3%A1vn%C3%AD+dokumentace+ur%C4%8Den%C3%A1+zam%C4%9Bstnavatel%C5%AFm.pdf/7e9f5bb1-b682-263a-059c-8a68684ddf75?t=1737372905815
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0362435
     

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.