Počet záznamů: 1  

Hydrodynamické charakteristiky fluidní vrstvy paliva při spalování pelet

  1. 1.
    0535888 - ÚCHP 2021 RIV CZ cze Z - Poloprovoz, ověřená technologie, odrůda/plemeno
    Čárský, Milan - Soukup, Karel - Kaštánek, František - Šolcová, Olga
    Hydrodynamické charakteristiky fluidní vrstvy paliva při spalování pelet.
    [Hydrodynamic characteristics of the fluidized bed of fuel during combustion of pellets.]
    Interní kód: technologie spalování kalů ; 2020
    Technické parametry: Pro stanovení hydrodynamických parametrů fluidní vrstvy bylo použito palivo ve formě pelet vyrobené z čistírenských a směsi čistírenských a papírenských kalů. Kaly z čistírny odpadních vod a vláknitý papírenský odpad, které mají v surovém stavu vlhkost 80% se nejprve suší na vzduchu na vlhkost 20% a následně se dosuší v rotační peci při teplotě 140°C na výsledný obsah vody 12-17%. Při této teplotě vznikne zdravotně nezávadný materiál. Jako inertní materiál byl použit písek a byla stanovena minimální fluidační rychlost při optimální teplotě.
    Ekonomické parametry: V současné době se čistírenský odpad nejvíce využívá v zemědělství. Technologie řeší spalování kalů ve formě pelet ve fluidní vrstvě inertního materiálu, v našem případě písku. Hydrodynamické parametry fluidního procesu jsou určeny z laboratorních experimentů při teplotě místnosti a přepočteny na teplotu spalovacího procesu ve fluidním kotli. Výsledky slouží jako podklad pro projekt průmyslového fluidního kotle pro výrobu elektrické energie.
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TN01000048
    Institucionální podpora: RVO:67985858
    Klíčová slova: fluidized bed * hydrodynamic characteristic * combustion
    Obor OECD: Chemical process engineering

    Technologie řeší stanovení hydrodynamických charakteristik vrstvy paliva při fluidním spalování pelet připravených z čistírenských kalů. Jako inertní materiál byl použit písek a byla stanovena minimální fluidační rychlost při spalování za optimální teploty.

    The technology solves the determination of hydrodynamic characteristics of the fuel layer during fluidized bed combustion of pellets prepared from sewage sludge. Sand was used as the inert material and the minimum fluidization rate during combustion at the optimum temperature was determined.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0313793

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    TN010000048_05_V008.docx11.3 MBAutorský postprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.