Počet záznamů: 1  

Monopoly provision of tune-ins

  1. 1.
    SYSNO ASEP0312862
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevMonopoly provision of tune-ins
    Překlad názvuMonopolní vysílání upoutávek
    Tvůrce(i) Celik, Levent (NHU-C) RID
    Zdroj.dok.CERGE-EI Working Paper Series - ISSN 1211-3298
    -, č. 362 (2008), s. 1-31
    Poč.str.31 s.
    Forma vydáníwww - www
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovainformative advertising ; tune-ins ; television station
    Vědní obor RIVAH - Ekonomie
    CEZMSM0021620846 - NHU-C
    AnotaceThis paper analyzes a single television station's choice of airing tune-ins (preview advertisements). I consider two consecutive programs located along a unit line. Potential viewers know the earlier program but are uncertain about the later one. The TV station may air a fully informative tune-in during the first program. The cost of the tune-in is the forgone advertising revenue. Under mild conditions, there exists a unique perfect Bayesian equilibrium in which some viewers watch the first program just to see if there is a tune-in or not, and the TV station airs a tune-in unless the two programs are too dissimilar. In the absence of a tune-in, no viewer within the first-period audience keeps watching TV. Full information disclosure never arises. The market outcome is suboptimal; a social planner would air a tune-in for a wider range of programs.
    PracovištěNárodohospodářský ústav - CERGE
    KontaktTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Rok sběru2009
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.