Počet záznamů: 1  

Attention Please!

  1. 1.
    SYSNO ASEP0538468
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevAttention Please!
    Tvůrce(i) Gossner, O. (FR)
    Steiner, Jakub (NHU-N) RID
    Stewart, C. (US)
    Zdroj.dok.Econometrica. - : Wiley - ISSN 0012-9682
    Roč. 89, č. 4 (2021), s. 1717-1751
    Poč.str.45 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.GB - Velká Británie
    Klíč. slovasequential sampling ; marketing ; persuasion
    Obor OECDEconomic Theory
    Způsob publikováníOmezený přístup
    Institucionální podporaNHU-N - RVO:67985998
    UT WOS000678959600013
    EID SCOPUS85111335293
    DOI10.3982/ECTA17173
    AnotaceWe study the impact of manipulating the attention of a decision-maker who learns sequentially about a number of items before making a choice. Under natural assumptions on the decision-maker’s strategy, directing attention toward one item increases its likelihood of being chosen regardless of its value. This result applies when the decisionmaker can reject all items in favor of an outside option with known value, if no outside option is available, the direction of the effect of manipulation depends on the value of the item. A similar result applies to manipulation of choices in bandit problems.
    PracovištěNárodohospodářský ústav
    KontaktTomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
    Rok sběru2022
    Elektronická adresahttps://doi.org/10.3982/ECTA17173
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.