Počet záznamů: 1
Attention Please!
- 1.
SYSNO ASEP 0538468 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Attention Please! Tvůrce(i) Gossner, O. (FR)
Steiner, Jakub (NHU-N) RID
Stewart, C. (US)Zdroj.dok. Econometrica. - : Wiley - ISSN 0012-9682
Roč. 89, č. 4 (2021), s. 1717-1751Poč.str. 45 s. Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. GB - Velká Británie Klíč. slova sequential sampling ; marketing ; persuasion Obor OECD Economic Theory Způsob publikování Omezený přístup Institucionální podpora NHU-N - RVO:67985998 UT WOS 000678959600013 EID SCOPUS 85111335293 DOI 10.3982/ECTA17173 Anotace We study the impact of manipulating the attention of a decision-maker who learns sequentially about a number of items before making a choice. Under natural assumptions on the decision-maker’s strategy, directing attention toward one item increases its likelihood of being chosen regardless of its value. This result applies when the decisionmaker can reject all items in favor of an outside option with known value, if no outside option is available, the direction of the effect of manipulation depends on the value of the item. A similar result applies to manipulation of choices in bandit problems. Pracoviště Národohospodářský ústav Kontakt Tomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122 Rok sběru 2022 Elektronická adresa https://doi.org/10.3982/ECTA17173
Počet záznamů: 1