Počet záznamů: 1  

Developing teachers' subject didactic competence through problem posing

  1. 1.
    SYSNO ASEP0391959
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevDeveloping teachers' subject didactic competence through problem posing
    Tvůrce(i) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Hošpesová, A. (CZ)
    Zdroj.dok.Educational Studies in Mathematics. - : Springer Netherlands - ISSN 0013-1954
    Roč. 83, č. 1 (2013), s. 133-143
    Poč.str.11 s.
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.NL - Nizozemsko
    Klíč. slovaprofessional development ; primary school teachers ; problem posing
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    Institucionální podporaMU-W - RVO:67985840
    UT WOS000317685200010
    EID SCOPUS84876164738
    DOI10.1007/s10649-012-9455-1
    AnotaceProblem posing (not only in lesson planning but also directly in teaching whenever needed) is one of the attributes of a teacher’s subject didactic competence. In this paper, problem posing in teacher education is understood as an educational and a diagnostic tool. The results of the study were gained in pre-service primary school teacher education. Students were asked to pose problems containing some given data (namely fractions). The subsequent analysis of the problems posed by the students revealed shortcomings in their conceptual understanding of fractions. Classroom-based joint reflection became the means of reeducation.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2014
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.