Počet záznamů: 1  

Dynamic Interactions of a Train Moving Over a Rail Suspension Bridge with Multiple Support Settlements

  1. 1.
    SYSNO ASEP0364231
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevDynamic Interactions of a Train Moving Over a Rail Suspension Bridge with Multiple Support Settlements
    Tvůrce(i) Yau, Y. D. (TW)
    Frýba, Ladislav (UTAM-F) SAI, RID, ORCID
    Celkový počet autorů2
    Zdroj.dok.Vibration Problems ICOVP 2011 - Supplement. - Liberec : Technical University of Liberec, 2011 / Segĺa Š. ; Tůma J. ; Petríková I. ; Pešek L. - ISBN 978-80-7372-759-8
    Rozsah strans. 235-240
    Poč.str.6 s.
    AkceInternational Conference on Vibrational Problems 2011
    Datum konání05.09.2011-08.09.2011
    Místo konáníPraha
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovahigh speed train ; ground settlement ; suspension bridge ; vehicle/bridge interactions
    Vědní obor RIVJM - Inženýrské stavitelství
    CEZAV0Z20710524 - UTAM-F (2005-2011)
    AnotaceWith the consideration of multiple support settlements, interaction responses of a train running over a rail suspension bridge will be investigated. The suspension bridge is modeled as a single-span suspended beam with hinged ends and the train as successive moving oscillators with identical properties. To conduct this dynamic problem with non-homogeneous boundary conditions, the total deflection response of the suspended beam is divided into two parts: the static component and the dynamic deflection. Then, the coupled equations of motion for the suspended beam carrying multiple moving oscillators are converted into a set of nonlinearly coupled generalized equations by Galerkin’s method, and solved using the Newmark method using incremental-iterative procedure. From the present numerical demonstrations, the differential movements of bridge supports will significantly affect the dynamic response of the running vehicles but insignificant influence on the bridge response.
    PracovištěÚstav teoretické a aplikované mechaniky
    KontaktKulawiecová Kateřina, kulawiecova@itam.cas.cz, Tel.: 225 443 285
    Rok sběru2012
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.