Počet záznamů: 1  

Intertextualita české reklamy: Aluze k české kultuře, historii a etnicitě

  1. 1.
    SYSNO ASEP0356034
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevIntertextualita české reklamy: Aluze k české kultuře, historii a etnicitě
    Překlad názvuIntertextuality of Czech advertisements: Allusions to Czech culture, history, and ethnicity
    Tvůrce(i) Čmejrková, Světla (UJC-A)
    Zdroj.dok.Intertekstualność we współczesnej komunikaci językowej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2010 / Mazur J. ; Małyski A. ; Sobstyl K. - ISBN 978-83-227-3130-7
    Rozsah strans. 179-189
    Poč.str.11 s.
    AkceIntertekstualność we współczesnej komunikaci językowej
    Datum konání25.09.2008-27.09.2008
    Místo konáníKazimierz Dolny
    ZeměPL - Polsko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.PL - Polsko
    Klíč. slovaethnic stereotype ; topos of common origin ; self-image ; advertising
    Vědní obor RIVAI - Jazykověda
    CEPGA405/06/1468 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z90610518 - UJC-A (2005-2011)
    AnotaceV příspěvku se zabývám aluzemi k české kultuře, historii a etnicitě v mediálním diskurzu, konkrétně v reklamních spotech. Při sledování způsobu, jímž je intertextuální a interdiskurzivní odkazování v reklamních spotech využito, se zaměřuji jak na jednoduché případy, kdy je obraz sebe sama, určitý autostereotyp češství konstruován afirmativně a v zásadě podporován, tak na případy, kdy je tento sebeobraz ironizován či jinak problematizován – např. zapojením perspektivy jiného etnika či formulováním pozice vůči jiným etnikům, konkrétně vůči Evropské unii.
    Překlad anotaceThe paper surveys allusions to Czech culture, history and ethnicity in media discourse, particulrly in advertising. The focus is on intertextual and interdiscoursive allusions to the stereotype of Czech-ness in spots which reinforce the self-image as well as on those spots which problematize and ironize the Czech self-image. In some spots, Czech ethnic stereotypes are heard from the mouth of foreigners, in which case Czech receivers are confronted withe their self-image seen through the eyes of a different ethnic group. In another spot, the self-image is problematized through the assuming of stance towards the European Union.
    PracovištěÚstav pro jazyk český
    KontaktYvona Tesařová, tesarova@ujc.cas.cz, Tel.: 225 391 406 ; Marie Chybová, m.chybova@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 515 ; Helena Svobodová, knihovna.dial.brno@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 266
    Rok sběru2011
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.