Počet záznamů: 1
Karel Škréta 1610 - 1674. Doba a dílo
- 1.
SYSNO ASEP 0354375 Druh ASEP M - Kapitola v monografii Zařazení RIV C - Kapitola v knize Název Svatováclavský cyklus a další obrazy pro klášter na Zderaze. [Úvodní studie a katalogová hesla] Překlad názvu The St. Wenceslas Cycle and Other Paintings for the Zderaz Monastery. [Introductory study and catalogue entries] Tvůrce(i) Dobalová, Sylva (UDU-I) RID, SAI, ORCID Zdroj.dok. Karel Škréta 1610 - 1674. Doba a dílo. - Praha : Národní galerie, 2010 / Stolárová L. ; Vlnas V. - ISBN 978-80-7035-458-2 Rozsah stran s. 156-159, 160-177, 183-193, 196-197 Poč.str. 35 s. Poč.str.knihy 663 Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova baroque painting ; St Wenceslas ; Antonio Tempesta ; Discalced Augustinians Vědní obor RIV AL - Umění, architektura, kulturní dědictví CEZ AV0Z80330511 - UDU-I (2005-2011) Anotace První velkou zakázkou po svém návratu do Prahy získal Škréta v klášteře bosých augustiniánů na Zderaze. Svatováclavský cyklus sestával z třicetidvou obrazů, ne všechny ale byly od Škréty. Ke komponování scény využil Škréta nejen raně renesanční vizuální vzory, ale také grafiky Ovidiových Metamorfóz, jak je ztvárnil Antonio Tempesta. Překlad anotace The first large commission of Karel Škréta after his return to Prague was a collection of paintings in the cloister of the Monastery of Discalced Augustinians at Zderaz. St. Wenceslas Cycle consists of thirty-two pictures; not all of the canvases, however, were done by Škréta. Only eight paintings survived until present days. Composing the scenes, Škréta used not only early renaissance sources, but also engravings from Ovid's Metamorphosis designed by Antonio Tempesta. Pracoviště Ústav dějin umění Kontakt Veronika Ježková, vjezkova@udu.cas.cz, Tel.: 221 183 506 ; Markéta Kratochvílová, kratochvilova@udu.cas.cz, Tel.: 220 303 939 Rok sběru 2011
Počet záznamů: 1