Počet záznamů: 1  

Karel Škréta 1610 - 1674. Doba a dílo

  1. 1.
    SYSNO ASEP0354309
    Druh ASEPM - Kapitola v monografii
    Zařazení RIVC - Kapitola v knize
    NázevKarel Škréta a umělci pražského rudolfínského dvora
    Překlad názvuKarel Škréta and Artists of the Prague Rudolfine Court
    Tvůrce(i) Dobalová, Sylva (UDU-I) RID, SAI, ORCID
    Konečný, Lubomír (UDU-I) RID, ORCID
    Zdroj.dok.Karel Škréta 1610 - 1674. Doba a dílo. - Praha : Národní galerie, 2010 / Stolárová L. ; Vlnas V. - ISBN 978-80-7035-458-2
    Rozsah strans. 28-29
    Poč.str.2 s.
    Poč.str.knihy663
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaDionysio Miseroni ; Karel Škréta ; Mannerism ; Prague Castle art collections
    Vědní obor RIVAL - Umění, architektura, kulturní dědictví
    CEZAV0Z80330511 - UDU-I (2005-2011)
    AnotaceVzhledem k tomu, že neexistují doklady specifikující Škrétova učednická léta, lze pouze předpokládat, že se musela odehrát v okruhu pražského rudolfínského dvora. Bohatá a sociálně dobře situovaná rodina se starala o synovo vzdělání a obrátila se nejspíše na někoho, kdo byl nejen virtuozní umělec, ale i pravý pictor doctus, jako Aegidius Sadeler. Škrétův strýc Daniel byl přítelem Jacoba Hoefnagela, syna miniaturisty Jorise. Dionisio Miseroni (ca. 1600–1661) je pak hlavním nositelem kontinuity umění rudolfínského dvora. V době návratu Škréty z Itálie již Miseroni působil jako správce hradní obrazárny a umělci zprostředkova několik zakázek.
    Překlad anotaceAs there are no written records of Karel Škréta's artistic training it can only be assumed that it must have taken place within the Prague Castle’s circle of artists. The wealthy and socially well-established Škréta's family clearly cared about its son’s education, so in all likelihood it turned to someone who was not only a virtuosic artist, but also a true pictor doctus, like Aegidius Sadeler. Škréta’s uncle Daniel was a friend of Jacob Hoefnagel, the son of the miniaturist Joris. In particular, Dionysius Miseroni (ca. 1600–1661) represented continuity with the arts of Rudolf’s court. At the time of Škréta's return to Bohemia, this successor to the family tradition of royal gem-cutters even administered the Prague Castle’s art collections and later he organized several artistic commissions.
    PracovištěÚstav dějin umění
    KontaktVeronika Ježková, vjezkova@udu.cas.cz, Tel.: 221 183 506 ; Markéta Kratochvílová, kratochvilova@udu.cas.cz, Tel.: 220 303 939
    Rok sběru2011
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.