Počet záznamů: 1  

Životní smysluplnost: osobnostní souvislosti a antecedenty

  1. 1.
    SYSNO ASEP0350395
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevŽivotní smysluplnost: osobnostní souvislosti a antecedenty
    Překlad názvuMeaningfulness in life: personality correlates and antecendents
    Tvůrce(i) Blatný, Marek (PSU-E) RID, SAI, ORCID
    Millová, Katarína (PSU-E) RID, ORCID, SAI
    Jelínek, Martin (PSU-E) ORCID, RID, SAI
    Osecká, Terezie (PSU-E) RID
    Celkový počet autorů4
    Zdroj.dok.Československá psychologie. - : Psychologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0009-062X
    Roč. 54, č. 3 (2010), s. 225-234
    Poč.str.9 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovalifespan development ; theories ; developmental science
    Vědní obor RIVAN - Psychologie
    CEPGA406/06/1408 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011)
    UT WOS000282805900001
    AnotaceStudie předkládá analýzu některých současných teorií celoživotního vývoje. Soustředí se zejména na analýzu čtyř oblastí. Srovnává typ teoretického přístupu (např. psychologický vs. sociologický vs. systémový), úrovně zpracování vývoje (např. mikroskopická vs. makroskopická), klíčové charakteristiky vývoje a principy vývoje, ze kterých teorie vychází. Navzdory mnohým odlišnostem se objevují některé společné charakteristiky, například vliv tranzic, normativní a nenormativní události. Kromě toho můžeme vysledovat i vzájemné ovlivňování teorií. Například vliv teorie životní dráhy na bioekologickou teorii nebo vliv lifespanové teorie vývoje na lifespanovou teorii kontroly.
    Překlad anotaceThe study brings the analysis of some contemporary lifespan development theories. The focus is especially on the analysis of four areas. The study compares type of the theoretical approach (e.g. psychological vs. sociological vs. system), level of the development elaboration (e.g. microlevel vs. macrolevel), key characteristics of the development and developmental principles. In spite of many differences, there are some common characteristics (e.g. influence of the transitions, normative and nonnormative events). Besides that we can trace up also reciprocal influence of the theories. For example, the bioecological theory is influenced by the life-course theory and the lifespan theory of control is widely influenced by the life-span developmental theory.
    PracovištěPsychologický ústav
    KontaktŠtěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096
    Rok sběru2011
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.