Počet záznamů: 1
Životní smysluplnost: osobnostní souvislosti a antecedenty
- 1.
SYSNO ASEP 0350395 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Článek ve WOS Název Životní smysluplnost: osobnostní souvislosti a antecedenty Překlad názvu Meaningfulness in life: personality correlates and antecendents Tvůrce(i) Blatný, Marek (PSU-E) RID, SAI, ORCID
Millová, Katarína (PSU-E) RID, ORCID, SAI
Jelínek, Martin (PSU-E) ORCID, RID, SAI
Osecká, Terezie (PSU-E) RIDCelkový počet autorů 4 Zdroj.dok. Československá psychologie. - : Psychologický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0009-062X
Roč. 54, č. 3 (2010), s. 225-234Poč.str. 9 s. Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Klíč. slova lifespan development ; theories ; developmental science Vědní obor RIV AN - Psychologie CEP GA406/06/1408 GA ČR - Grantová agentura ČR CEZ AV0Z70250504 - PSU-E (2005-2011) UT WOS 000282805900001 Anotace Studie předkládá analýzu některých současných teorií celoživotního vývoje. Soustředí se zejména na analýzu čtyř oblastí. Srovnává typ teoretického přístupu (např. psychologický vs. sociologický vs. systémový), úrovně zpracování vývoje (např. mikroskopická vs. makroskopická), klíčové charakteristiky vývoje a principy vývoje, ze kterých teorie vychází. Navzdory mnohým odlišnostem se objevují některé společné charakteristiky, například vliv tranzic, normativní a nenormativní události. Kromě toho můžeme vysledovat i vzájemné ovlivňování teorií. Například vliv teorie životní dráhy na bioekologickou teorii nebo vliv lifespanové teorie vývoje na lifespanovou teorii kontroly. Překlad anotace The study brings the analysis of some contemporary lifespan development theories. The focus is especially on the analysis of four areas. The study compares type of the theoretical approach (e.g. psychological vs. sociological vs. system), level of the development elaboration (e.g. microlevel vs. macrolevel), key characteristics of the development and developmental principles. In spite of many differences, there are some common characteristics (e.g. influence of the transitions, normative and nonnormative events). Besides that we can trace up also reciprocal influence of the theories. For example, the bioecological theory is influenced by the life-course theory and the lifespan theory of control is widely influenced by the life-span developmental theory. Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2011
Počet záznamů: 1