Počet záznamů: 1  

Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti

  1. 1.
    SYSNO ASEP0349674
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevTvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti
    Překlad názvuProblem posing as a way to mathematical literacy
    Tvůrce(i) Tichá, Marie (MU-W) RID, SAI
    Hošpesová, A. (CZ)
    Zdroj.dok.Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let : sborník příspěvků celostátní konference 15.-17.10.2009. - Plzeň : Vydavatelský servis, 2010 / Stehlíková N. - ISBN 978-80-86843-28-5
    Rozsah strans. 133-145
    Poč.str.13 s.
    AkceJak učit matematice žáky ve věku 11 - 15 let
    Datum konání15.10.2009-17.10.2009
    Místo konáníLitomyšl
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceCST
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovamathematical literacy ; mathematical education ; problem posing ; problem solving
    Vědní obor RIVAM - Pedagogika a školství
    CEPGA406/08/0710 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z10190503 - MU-W (2005-2011)
    AnotaceV naší práci hledáme cesty efektivního rozvíjení matematické gramotnosti žáků a studentů. Usilujeme o to, aby žáci a studenti byli schopni používat matematiku jako vhodný nástroj při hledání cest, jak porozumět světu. Aby byli schopni porozumět matematickému textu, vybavovat si při tom potřebné pojmy a postupy. Jde nám o to, aby uměli své znalosti rozvíjet. Důraz klademe nejen na řešení rozmanitých úloh, do centra našich úvah o matematickém vzdělávání se dostává tvoření úloh. Jsme přesvědčeni, že tvoření úloh by mělo být jedním z centrálních témat vyučování matematice. Na tvoření úloh se můžemem dívat jako na cíl i prostředek matematického vzdělávání a dokonce také jako na diagnostický a motivační prostředek.
    Překlad anotaceIn our work we search for ways of development of students' mathematical literacy. We aim at students' ability to utilize mathematics as a suitable tool for understanding of the world. Our aim is that students will be able to develop their knowledge. We stress not only solving of various problems. Also problem posing gets in the centre of our considerations on mathematical education. We believe that problem posing should be one of central topics of teaching of mathematics. It could be understand as aim as well as means of education and in addition also as diagnostic and motivating tool.
    PracovištěMatematický ústav
    KontaktJarmila Štruncová, struncova@math.cas.cz, library@math.cas.cz, Tel.: 222 090 757
    Rok sběru2011
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.