Počet záznamů: 1  

Prostá píseň – umění kompozice. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)

  1. 1.
    SYSNO ASEP0335013
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JČlánek ve WOS
    NázevProstá píseň – umění kompozice. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
    Překlad názvuSimple Song – Art of Compositon. Miloslav Kabeláč’s Six lullabies (1956)
    Tvůrce(i) Kordík, Pavel (UEF-S) RID, SAI
    Zdroj.dok.Hudební věda. - : Ústav dějin umění AV ČR, v. v. i. - ISSN 0018-7003
    Roč. 46, č. 3 (2009), s. 277-308
    Poč.str.32 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovafolk poetry ; analysis ; structural analysis ; lyric ; lullaby ; line of flight ; arch-like span ; continuous ondulating ; phenomenology ; solo vocal part ; musical form ; rhythmic structure ; melodic structure
    Vědní obor RIVAL - Umění, architektura, kulturní dědictví
    CEPGA408/09/1836 GA ČR - Grantová agentura ČR
    CEZAV0Z90580513 - UEF-S (2005-2011)
    UT WOS000273967000004
    AnotaceStudie se podrobně zabývá sólovým vokálním partem Kabeláčovy kompozice na slova lidové poezie pro sólový alt, malý ženský sbor a instrumentální soubor. Analýza se zamýšlí nad skladatelovým specifickým výběrem textů z hlediska strukturního a obsahového. Následně si detailně všímá použitých hudebních forem jednotlivých ukolébavek, struktur rytmických a melodických sólové vokální linky. Autor studie krok za krokem odhaluje skrytý cyklický plán opusu, který zde otevírá určitý mnohasměrný prostor: Šest ukolébavek jako šest drobných lyrických momentů, jejich vnitřní vlnivý proud, uzavřenou obloukovou formu celku a taktéž jako otevřenou linii transversální, úniku, nekonečných vzdalování. Celý výklad je nesen neskrývaným zájmem o fenomenologické impulsy, zejména francouzské větve.
    Překlad anotaceThe study focuses in particular on the solo vocal part of this Kabeláč's composition which is based on folk poetry and scored for alto solo, small female choir and instrumental ensemble. The author begins by explaining the two principal reasons behind the composer’s choice of text – its meaning and its structure. The study offers detailed analysis of the musical form, the use of rhythmic structure and the melodic attributes of the vocal line. Step by step, the author reveals the cyclic plan of the six songs; the extension of the multi-directional composition into a unique space: the six autonomous lyric moments, the interior continuous ondulating, the arch-like span, and the open-ended cycle line of flight. The writer’s interest in French phenomenology is present here.
    PracovištěEtnologický ústav
    KontaktVeronika Novotná, novotna@eu.cas.cz, Tel.: 532 290 277
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.