CERGE-EI Working Paper Series
- ISSN 1211-3298
-, č. 397 (2009), s. 1-15
Poč.str.
15 s.
Forma vydání
www - www
Jazyk dok.
eng - angličtina
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
experimental betting markets ; private information ; information aggregation
Vědní obor RIV
AH - Ekonomie
CEP
LC542 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEZ
AV0Z70850503 - NHU-N (2005-2011)
Anotace
Plott, Wit & Yang (2003) conduct a betting market experiment and find: First, information was aggregated. This suggests that traders updated their private information based on observed market odds. Second, a model based only on the use of private information seems to fit their data best. The authors call this paradoxical. Because the original data are lost, we replicate their experiment. Our results suggest that the paradox seems due to aggregate rather than individual level data analysis. We analyze the individual level data and explain the paradoxical results reported in Plott et al. (2003).
Pracoviště
Národohospodářský ústav
Kontakt
Tomáš Pavela, pavela@cerge-ei.cz, Tel.: 224 005 122
Rok sběru
2010
Počet záznamů: 1
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.